Kategorie blog

Co to jest Swatch - Historia marki

Co to jest Swatch - Historia marki

Powstanie marki Swatch i jej nazwa

Ten szwajcarski koncern powstał prawie 30 lat temu, a dokładnie w 1983 r., kiedy to doszło do przekształcenia dwóch firm – ASUGA i SSIH. Sama nawa Swatch powstała więc w wyniku połączenia tych dwóch firm. Jednakże sama historia marki Swatch zaczyna się nieco wcześniej,

W 1979 r. przedsiębiorstwo zajmujące się doradztwem, reprezentowane przez Nicolasa Hayeka otrzymało zlecenie, które polegało na uzdrowieniu dwóch wyżej wymienionych i upadających firm zegarmistrzowskich. Przedsiębiorstwa te nieudolnie próbowały znaleźć sposób na sprowadzenie dużej ilości zegarków kwarcowych w niskiej cenie, które to pochodziły z Japonii oraz państw Dalekiego Wschodu. Musisz mieć jednak na uwadze to, że zegarki te były niezwykle popularne na europejskim rynku. 

W trakcie kryzysu firmy Assuag oraz SSIH, Nicolas Hayek wyszedł z pomysłem wprowadzenia na rynek dobrej jakości produktu, który dodatkowo miał odznaczać się dość niską ceną. Był to człowiek posiadający niezwykłą wiarę i entuzjazm względem tego projektu, dlatego też zdecydował się na dofinansowanie go z własnych środków w celu nabycia większości pakietu w dwóch, bankrutujących już firmach. Dzięki temu powstało przedsiębiorstwo o nazwie Swatch, która utrzymuje się do dzisiaj.

Początki marki Swatch 

Pomysł Nicolasa Hayeka polegał na stworzeniu szwajcarskiego zegarka Swatch, który miał być tańszy oraz wyposażony w analogową tarczę i plastikową oprawę. Zegarki te posiadały świetnej jakości, szwajcarskie materiały, jednakże kluczem niższej ceny była po prostu ich mniejsza ilość. Zamiast zastosowania 151 szwajcarskich elementów, w zegarkach Swatch zastosowano ich zaledwie 50. 

Firma Swatch przyciągała przede wszystkim dużą ilością kolorów na czasomierzach, dzięki czemu były to zegarki odpowiednie na każdą porę roku oraz nastrój. Pomysł twórcy marki Swatch przyjął się i odniósł wielki sukces. Ludzie byli zafascynowani kolorowymi i zabawnymi zegarkami, które jednocześnie odznaczały się dobrą jakością. Niska cena zegarków jeszcze bardziej przyciągała potencjalnych nabywców. 

Dalsze działania firmy Swatch

W dalszych latach firma Swatch, by odnosić dalsze sukcesy na rynku, musiała nieco dopasować się do wymagań swoich potencjalnych Klientów. Dlatego też zegarki Swatch zaczynały być dostępne nie tylko w renomowanych i luksusowych salonach, lecz także w typowych domach handlowych, odwiedzanych niemalże przez każdego. Właściciele firmy zaczęli coraz to bardziej zajmować się marketingiem i promocją, co spowodowało konieczność wypuszczenia na rynek większej ilości modeli poszczególnych zegarków oraz zwiększenie ilości ich kolorów. 

Sama akcja promocyjna oraz prace marketingowe były dla Szwajcarów dużą nowością i wyzwaniem. Nicolas Hayek również tutaj znalazł świetne rozwiązanie – zaprosił do swoich akcji promocyjnych dobrze znanych projektantów, przykładowo znanego przedstawiciela graffiti Keitha Haringa. Dzięki temu, model przez niego reklamowany stał się najbardziej popularnym modelem zegarka w latach 80 i 90.

Interesująca grafika oraz kolorystyka samej tarczy zegarków sprawiła, że zegarki Swatch stały się modnym dodatkiem do niemalże każdego ubioru. W ciągu zaledwie trzech lat, a więc do końca 1996 r., marka Swatch sprzedała na całym świecie około 25 milionów zegarków. 

Upartość twórcy tej marki oraz wiele pomysłów sprawiło, że firma Swatch jest rozpoznawalną marką na całym świecie. Obecnie w jej ofercie znajdują się zegarki, które dedykowane są również osobą lubiącym elegancki styl i klasę. Twórca zegarków Swatch dostrzegł więc sukces tam, gdzie widziano upadek firmy, a dzięki temu marka utrzymuje się do dzisiaj. 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl